Thursday, April 21, 2011

Michael ‘MIKAEEL’ Jackson


Sambungan daripada tulisan sebelum ini,
…seperti yang dunia tahu kematian MJ pada 25 Jun 2009 adalah disebabkan dos ubat anaethestic yang berlebihan di dalam badannya selepas dua jam pertemuan beliau bersama pengurusnya yang bersedia untuk mengadakan 50 siri konsertnya yang terakhir dirancang bermula pada 8 Julai 2009 sehingga Mac 2010.
Mungkin ramai tidak mengetahui sejelasnya kes bagaimana MJ meninggal dan proses siasatan kematiannya. Dikatakan bahawa semasa 911 dihubungi, banyak persoalan timbul seolah-olah mereka tak tahu siapa itu MJ dan di mana MJ berada, seperti ada pihak yang cuba melengahkan masa bantuan tiba. Bertambah pelik apabila pihak hospital mengatakan hasil autopsi hanya boleh diperolehi selepas 2 bulan sedangkan teknologi sekarang sudah bertambah canggih.
Oleh kerana itu, pihak keluarga MJ telah pun mengupah doktor persendirian untuk membuat autopsi kepada MJ. Keputusannya dikeluarkan hanya selepas 4 hari. Ternyata MJ mati kerana terlalu banyak dos anaethestic, satu ubat yang mampu membuatkan jantung berhenti berdenyut jika diambil secara berlebihan.
Satu keputusan yang tidak diwar-warkan di media ialah perut MJ tidak mempunyai langsung ubat ini. Tapi darahnya dipenuhi dengan ubat tersebut. Malah badan MJ dipenuhi dengan kesan suntikan seolah-olah ada orang secara paksa menyuntik ubat tersebut ke dalam badan MJ.
Ok, kita berhenti di sini dulu pasal persoalan-persoalan bagaimana dos ubat yang berlebihan dalam badan MJ kerana ada perkara lebih menarik untuk diperkatakan iaitu, perancangan MJ mengenai siri konsertnya….
Untuk konsert terakhirnya, MJ mempunyai agenda yang tersendiri iaitu dia ingin memaklumkan yang ini adalah konsert terakhirnya dan seterusnya berhasrat untuk mengumumkan yang dia adalah seorang Muslim. Kalau nak tengok balik video pengumuman MJ di O2 London, ada di bawah....

...dengarkan ayat dan perhatikan gelagat beliau semasa menyebut ‘…this is it, when I say this is it, it really means this is it, because urmmm…’ (beliau kemudiannya meletakkan kedua-dua tangannya ke bawah dada/hati) Beliau berhenti di situ dan menyambung percakapan tanpa meneruskan kenapa ‘this is it’ tu….Malah terdapat khabar angin bahawa MJ juga mahu menyanyikan lagu Give Thanks to Allah pada konsertnya tersebut bersama Yusof Islam. Ya, mungkin ramai yang tidak tahu bahawa MJ telah lama belajar mengenai Islam, sejak abangnya, Jermaine memeluk Islam pada 1989. Oleh kerana itu, MJ dilihat banyak kali ‘berkeliaran’ di negara-negara Arab. Katanya orang ramai, dia pergi belajar agama Islam…entahlah… dan ada juga laporan yang menyatakan MJ dah masuk Islam pada November 2008 lagi, di hadapan Yusuf Islam (Cat Stevens) di Los Angeles…(kalau nak rujuk, klik sini) walaupun ramai peminat setianya masih menganggap pada ketika itu beliau masih menganut ajaran Jehovah's Witnesses (apa tu?? jangan banyak soal, tanya sendiri orang Kristian la).
Tetapi, bagaimana pula dengan majlis pengkebumiannya mengikut cara  Kristian seperti yang dipertontonkan dalam tv?? (kalau yang tengoklah). Itu sebenarnya adalah acara pengkebumian olok-olok yang telah dipersetujui oleh keluarga MJ, oleh kerana itu, keranda semasa majlis tersebut tidak pernah dibuka (kerana tiada mayat MJ di dalamnya). Upacara pengkebumian secara Kristian terpaksa diadakan kerana terdapat dakwaan bahawa keluarga MJ telah menerima ugutan daripada PIHAK TERTENTU, sekiranya upacara pengkebumian secara Islam diadakan secara terbuka (siaran langsung), Katherine iaitu ibu kepada MJ tidak akan mendapat hak penjagaan anak-anak MJ sebaliknya akan diberikan kepada Debbie Rowe. Sebenarnya MJ telahpun dikebumikan secara Islam di Neverland sebelum majlis secara Kristian dilangsungkan.

Dan, siapakah pula PIHAK TERTENTU itu?
Haa…ni nak oyak ni…


Skin head, dead head
Everybody gone bad
Situation, aggravation
Everybody allegation
In the suite, on the news
Everybody dog food
Bang bang, shot dead
Everybody's gone mad

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

Beat me, hate me
You can never break me
Will me, thrill me
You can never kill me
Jew me, Sue me
Everybody do me
Kick me, Kike me
Don't you black or white me

All I wanna say is that
They don't really care about us
All I wanna say is that
They don't really care about us

Tell me what has become of my life
I have a wife and two children who love me
I am the victim of police brutality, now
I'm tired of bein' the victim of hate
You're ripping me of my pride
Oh, for God's sake
I look to heaven to fulfill its prophecy...
Set me free

Tell me what has become of my rights
Am I invisible because you ignore me?
Your proclamation promised me free liberty, now
I'm tired of bein' the victim of shame
They're throwing me in a class with a bad name
I can't believe this is the land from which I came
You know I do really hate to say it
The government don't wanna see
But if Roosevelt was livin'
He wouldn't let this be, no, no

Yaa..anda kenal perkataan-perkataan apakah di atas ini??
Makluman, ia adalah sebahagian lirik They Don’t Care About Us yang diterbitkan pada 1995 dalam album kompilasi-baru berjudul HIStory (album yang paling kontroversi). Lagu ini didakwa anti-semitik yang sebenarnya ditujukan kepada golongan Illuminati yang berketurunan Yahudi yang mengongkong / mengawal beliau dan artis lain di Hollywood. Dan kerana itu, lirik lagu ini mempunyai beberapa versi yang memadam perkataan ‘jew’ dan ‘kike’ dan begitu juga dengan muzik video yang dirakam. (kalau tak caya, check sendiri dalam Youtube). Lagu ini dikatakan menggambarkan kemeluatan dan kebencian MJ terhadap golongan ini yang mengawal setiap langkahnya (bukan maksudnya 24-7) dalam menerbitkan lagu dan penghasilan lirik yang mengandungi unsur-unsur SETAN. Dan dalam album ini, terdapat lagu ‘You Are Not Alone’ yang amat menarik jika didengar secara terbalik.



Oleh kerana itu, di dalam album yang seterusnya (Invincible) yang diterbitkan pada 2001 mengandungi mesej-mesej dan pesanan tersembunyi yang amat menarik untuk didedahkan terutama lagu Threatened.


Michael Jackson:
...they’re like leeches…I’m so tired of it…They start out the most popular person in the world, make a lot of money, big house, cars and everything. End up penniless. It is a conspiracy. The Jews do it on purpose.



Selepas ini...

Bob Marley

No comments:

Post a Comment